x

NOVO GESLO

Če ste pozabili svoje geslo ali uporabniško ime, vpišite e-poštni naslov, ki ste ga uporabili pri vaši registraciji.

E-pošta:

x

REGISTRACIJA NOVEGA UPORABNIKA

Izpolnite spodnja polja. Po oddani prijavi boste prejeli elektronsko pošto, s katero potrdite in aktivirate registracijo.
 
Ime:

Priimek:

Organizacija / šola:
E-pošta: E-pošta (ponovno):

Uporabniško ime:

Geslo: Geslo (ponovno):

Lesarstvo


Predmet: strokovni modul Lesarstvo
Stopnja: SSI Lesarski tehnik
Avtorja: dr. Jožica Gričar in Mirjam Založnik, univ. dipl. inž.
Recenzent:
Produkcija: Šolski center Ljubljana, LTFE

Vsebina

FIZIKALNE LASTNOSTI LESA
Namen e-gradiva je pokriti fizikalne lastnosti lesa. Vsebine se izvajajo na strokovnem programu lesarstvo in strokovni gimnaziji (materiali-lesarski modul). Fizikalne lastnosti lesa so zelo raznolike in odvisne od njegove anatomske in kemijske zgradbe, vlažnosti in vsebnosti ekstraktivov. Dobro poznavanje vseh teh lastnosti je predpogoj za končno rabo lesa. V okviru e-Gradiv so naštete, definirane in pojasnjene najpomembnejše fizikalne lastnosti lesa, kot npr. gostota, krčenje, nabrekanje, dimenzijska stabilnost itd. Pojasnjena je odvisnost posameznih fizikalnih lastnosti lesa od njihove anatomske in kemijske zgradbe. Obravnavan je vpliv fizikalnih lastnosti na mehanske ter biološke lastnosti lesa. Poudarjen je pomen posameznih fizikalnih lastnosti lesa za njegovo končno rabo.

Diajk spozna problematiko lesne gostote zaradi poroznosti in higroskopnosti in definira pojme. Opiše postopke merjenja gostote. Spozna vpliv vlage, zgradbe in ojedritve na gostoto. Definira lesno vlažnost in način njenega določanja (po definiciji in električno), spozna vlažnost svežega lesa in značilno razporeditev vlažnosti po prerezu pri najpomembnejših drevesnih vrstah. Definira pojma vezane (higroskopske) in proste (kapilarne) vode. Definira TNCS na primeru krčenja in nabrekanja lesa. Definira ravnovesno vlažnost in opiše njen pomen za rabo lesa in lesnih izdelkov. Opiše postopek meritve in izračuna skrčka in nabreka lesa. Izve, zakaj se vrednosti za krčenje in nabrekanje za isto spremembo vlažnosti razlikujejo. Dijak spozna pomen anizotropne zgradbe lesa in ekstraktivov za krčenje in nabrekanje lesa. Zna našteti nekaj načinov dimenzijske stabilizacije (princip vezanega lesa, polimerni les, površinska obdelava). Opiše pomen lesne vlažnosti za razvoj gliv in bakterij in spozna pojem varovalne vlažnosti.

PROJEKTIRANJE
Predmet Projektiranje se izvaja v zaključnih letnikih programov »srednje strokovnega izobraževanja – lesarski tehnik« in »poklicno tehničnega programa – lesarski tehnik«. Pri predmetu PROJEKTIRANJE najprej dijake poleg splošnih znanj o projektiranju poučimo o metodologiji projektnega načina dela. Poleg teoretičnih osnov, izvajamo skupinske vaje – projekte, preko katerih dijaki pridobivajo potrebna znanja, povezujejo pridobljena znanja v dotedanjem izobraževalnem programu, kar velja tako za strokovno teoretična znanja kot tudi splošna znanja in znanja, ki so jih pridobili pri praktičnem pouku, krepijo lastno samozavest, se izkazujejo na posameznih področjih, spoznavajo možnosti uporabe informacijsko tehnične tehnologije, uporabo računalniških programov, kot so Word, Excel, PowerPoint, Inventor (3D risanje), MindManager (načrtovanje in vodenje projektov), MS Project (vodenje projektov). znajo poiskati potrebne informacije preko gradiv, literature, podjetij, profesorjev, interneta.

Poleg kratkih skupinskih nalog dijaki naredijo pri predmetu tudi projektno nalogo. Že v začetni fazi naredijo terminski plan dejavnosti, nalogo postopoma razvijajo od ideje, skice,

načrtov, upoštevanjem robnih pogojev, izdelajo načrte oz pripravijo konstrukcijsko- tehnološko dokumentacijo, predvidevajo delo v šolskih delavnicah (izdelek tudi naredijo in s tem preverijo pravilnost dokumentacije). Skratka izvedejo nalogo, kot so jo snovali. Celotna projektna naloga je narejena z uporabo računalnika. Vsa znanja iz tega predmeta uporabijo tudi pri izdelavi projektne naloge, ki je 4. predmet poklicne mature. Vsaka naloga je problemsko zasnovana, tako da dijak pride do nekih ugotovitev, naredi analizo in zaključek.

Dijaki se pri predmetu PROJEKTIRANJE tako naučijo samostojnega in skupinskega dela pri reševanju problemov, izberejo ustrezno metodologijo dela (glede na vsebino naloge), povezujejo različna znanja (splošna in stroke), samostojno iščejo potrebne informacije (literatura, internet, podjetja, profesorji,…), načrtujejo, izdelajo, preverjajo in na koncu predstavijo rezultate, tudi z ustreznimi pripomočki (prosojnice, načrti, izdelek, šablone, PowerPoint, en izvod vezane naloge,…).

Na spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. več informacij

Piškoti so majhne datoteke, ki jih naložimo na vaš računalnik. Nekateri so nujno potrebni za delovanje spletnega mesta, nekateri izboljšajo uporabniško izkušnjo. Piškotki so lahko kratkotrajni ali dolgotrajni. Izbrišejo se po koncu poteka veljavnosti. Lahko jih izbrišemo tudi ročno. Naše spletno mesto uporablja piškotke, ki jih ob vašem obisku tega spletnega mesta naložimo na vaš računalnik oziroma mobilno napravo. Tako lahko prepoznamo vašo napravo, ko se z njo vrnete na naše spletno mesto, ter na ta način omogočimo boljše delovanje in uporabo spletnega mesta. Piškotke lahko popolnoma izbrišete oziroma onemogočite z nastavitvami v vašem brskalniku. Navodila se nahajajo v sekciji pomoč vašega brskalnika. V primeru, da boste piškotke popolnoma izključili, vam morda kakšna izmed funkcionalnosti na spletnem mestu ne bo delovala.

zapri